http://esmaeily.persiangig.com/image/Rahbaram%20Seyed%20Ali/Demo_Enghelabi.jpg

بیایید همدیگر را ببخشیم ...

افسران - بیایید همدیگر را ببخشیم ...

مرا حفظ کن، از حقیقت های سست و تو خالی دنیای مجازی . . .

افسران - مرا حفظ کن، از حقیقت های سست و تو خالی دنیای مجازی . . .

یکی هـــــــست تـــــــو قــــــلبم...

افسران - یکی هـــــــست تـــــــو قــــــلبم...

درود خدا بر دلاور سرهنگ ایران از راست شما

خب بقیه هم به ترتیب مصطفی امیرو و مامد و اون آخری هم خودم هستم رفته بودیم مسابقه بالای کوچه

http://ali8mc.persiangig.com/video/basijbanner.jpg


http://arzeshiha.ir/wp-content/uploads/2013/11/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-428x300.jpg




http://basij.ir/attachment/5688219.jpg




خدامحوری

خدامحوری و ولایتمداری مهمترین ویژگی بسیج است

ولایتمداری

اصل اساسی در بسیج

ولایتمداری

 است

عنایت شهید مهدی زین الدین



جایی برای موسسه روایت سیره ی شهدا نداشتیم. از همون اول یه خونه اجاره کرده بودیم و سیره ی شهدا رو راه انداخته بودیم. مدتی بود که اجاره عقب افتاده بود. هیچ منبع درامدی هم نداشتیم که اجاره رو تامین کنه. مسئول سیره بچه های موسسه رو جمع کرد و گفت بریم گلزار شهدا. همه راه افتادیم. رسیدیم سر مزار شهید زین الدین. مسئول سیره به تک تک بچه ها گفت: گزارش کاراتون رو برا شهید بگین. تک تک گزارش دادیم. آخر سر مسئولمون خطاب به شهید زین الدین گف: ببین آقا مهدی! این وظیفه ی ما بود که انجام دادیم. الان هم اجاره خونه عقب افتاده ، صاحب خونه هم ما رو جواب کرده. خودتون می دونید. اگه می خواین ما همچنان سیره شهدا رو نگه داریم ، اجاره ی مکانش هم جور کنین.

 ... صبح اول وقت روز بعد دیدم پدر شهید زین الدین اومد سیره. یه بسته پول گذاشت روی میز. جریانش رو پرسیدم. گفت: دیشب مهدی اومد به خوابم و گفت این مبلغ رو برسونم به مسئول سیره ی شهدا. پول رو شمردیم. دقیقا اندازه ی اجاره ی عقب افتاده بود.

جنگ اراده ها




جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی‏درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‏شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‏داند. این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی- انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمیهاست.رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می‏کنند و مسلمین جهان هم که می‏دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربه‏های خود را بر همه کاخ‏نشینان وارد می‏کنند.


دفاع مقدس دیروز جنگ نرم امروز (هفته دفاع مقدس گرامی باد)

 


دفاع مقدس دیروز جنگ نرم امروز


به دنبال مقدمه ایی بودم که دفاع مقدس رامتفاوت تعریف کنم هرچه فکرکردم زیباترو روانترازتعبیری که حاج کاظم آژانس شیشه ای نقل می کردپیدانکردم یک باردیگه باهم مرور می کنیم وبرای اینکه زیبایش حفظ شودهمون کلمات و جملاتی که درفیلم عنوان شده بود رابدون تغییردرمتن آوردم :"یکی بودیکی نبود،یه شهری بودخوش قد وبالا آدمهایی داشت محکم و قرص. ایام ایام جشن بودجشن غیرت همه تو اوج شادی بودن که یهویه هیولاحمله کرد به این جشن،اون هیولاهیولای گشنه ای بودکه می خواست کلی ازاین شهر رو ببلعه،همه نگرون شدن ،حرف افتاد با این هیولاچکار کنیم ،ماخمارجشنیم بهتره سخت نگیریم،اماپیرومرادجمع گفت بایدتازه نفسا برن به جنگ هیولا،قرعه به نام جوونا افتاد،جوونایی که دوره کرکریشون بود رفتن به جنگ هیولا،هیولای عجیبی بود،یه پاشو می زدی دوتاپا اضافه می کرد،دستاشوقطع می کردی چند تاسراضافه می شد،خلاصه چه دردسر،بالاخره دست وپای هیولاروقطع کردن وخسته زخمی برگشتن به شهرشون که دیدن پیرشون سفرکرده،یکی ازپیرجوونای زخم چشیده جاشوگرفت، اما یه اتفاق افتاده بود،بعضیا این جوونا رو طوری نگاشون می کردن که انگارغریبه می بینن،شایدم حق داشتن آخه این جوونامدتها دور ازاین شهرباهیولاجنگیده بودن جنگیدن باهیولا هم آدابی داشت خلق وخویی داشت صفایی داشت  که اونا بهش خو کرده بودن، دست وپنجه نرم کردن باهیولا زلالشون کرده بود،شده بودن اینهو اصحاب کهف دیگه پولشون قیمت نداشت، اونایی که تونستن خزیدن توغار دلشون واونایی که نتونستن مجبوربه معامله شدن"

حرفهایی دلنشینی که چون که از دل برخواسته بردل هم نشست وجاودانه شد اما دوستان امروزچطورامروزکه از تهدید نظامی عبورکرده ایم امروزکه هیولاها شیوه جنگشان را عوض کردند آیا برای مقابله باتهدیدات آماده هستیم امروزکه دراثرغفلت خودمان تهدیدات ریشه درخانه هایمان پیدا کرده برای مقابله با آن راهی را اندیشیده ایم یانه آن قدرغرق دنیاومیزها شده ایم که فراموش کردیم دشمن درکمین ماست ومنتظر یک فرصت برای جبران زخمهایی که سالیان سال انقلاب اسلامی بر پیکرآن وارد کرده راستی آن روزها همه می دانستند ارزش آدمها به میزها نیست ، به خونهای داده شده است آن روزاذن دخول بهشت یادحسین (ع) بودو فرهنگ عاشورا امروزچطور؟آن روزهارهبر اگر خم به ابرو می آورد همه می دانستند باید جان بر روی مینهانهادتا خاطرولایت آزرده نشود،می دانستند می شود جوان سیزده ساله بود ورهبر شد،دست نداشت وفرمانده بود،اسیرشدو وزیرماند،جان دادوآزادی رامعناکردامروز چطور آقای مسئول؟

 آن روزهایک اصل بودکه کل ثروت عالم به لباس خاکی وچفیه مان نمی ارزد زیرامعامله باخدا برای هیچ کس ضرر نداردامروزچطور، آیاماهم می توانیم به عنوان سربازان جنگ نرم برای فرزندانمان تعبیرهایی مثل حاج کاظم آژانس شیشه ایی بیاوریم چرااین قدرزودخسته وشکسته شده ایم چه کسانی غفلت کرده اندکه امروزه درباوربرخی دفاع مقدس مفهومی دیروزی دارد، روزگاری که تمام شده ودیگر نیازی به آن نیست،روزگاری که برایش تنها بایدیک هفته یادمان گرفت مانند مجالس ترحیم بی آنکه ذکرنامی ازبلندی هایش باشد.چرا بایدنسل سوم انقلاب از پرواز پرستوهای عاشق نداند ،چرا کتابهای درسی مان جایی برای دفاع مقدس ندارندو ورقهایشان پر است حساب و انتگرال وحرفهایی از جنس تکنولوژی بی خداوند.

چرا امروزهیچ کس باور نمی کندکه ما دردفاعی مقدس ترازگذشته وبسیارسخت ترازآن روزگارقرارداریم ،و دشمن نه درخرمشهروآبادان،بلکه درخانه های ما نفوزکرده وفرزندان وزنان ومردان این سرزمین رابه تاراج می برد ،چرا قبول نمی کنیم که فکروقلب مامورد هجوم قرار گرفته وحیا ومعرفت واخلاق و ولایت دریک کلام دین مان  رامی خواهند از ما بگیرنددوستان بدانیدامروزمابیش ازگذشته محتاج دستهای خرازی هستیم،محتاج تفکر عمیق آوینی،دیدوسیع حاج احمد متوسلیان،تاکتیک های حسن باقری،وسعت قلب باکری ها،بصیرت غلامعلی پیچک وهزاران هزارنکته از دفتربی مثال تمامی عروج کرده هابه دیدارخداوندیم واگر یادمان رفت تمام این تجربه تاریخی نزدیک راشاید آرمان آن پیر فرزانه وفرمایشات رهبر فرزانه بر روی زمین بمانداما مطمئن باشید مانیزازاین معرکه جان سالم به درنمی بریم.

وحرف آخرمن باسربازان جنگ نرم امروزشیطان،خودمستقیم واردعمل شده است.سپاه فرعون پشت سرماست. جنگی که برپا شده است جنگ تصرف عقول وقلوب است.عملیاتی که دردانشگاهها ومدارس وطایفه وخیابان ها برپاست راببینید.هشیار باشید!وقت استراحت نیست.

جنگ نرم با دل های ما سر و کار دارد، اگردر دوران جنگ سخت بادعاوتوسل وندبه رزمندگان پیروزشدند.اگردرجهاد اصغربا جهاد اکبر پیروز شدیم.امروز نیز  برای پیروزی درجنگ نرم بایدریاضت بکشیم برای اوضاع فرهنگی شهر باید گریه کنیم؟ازخواب و خوراک خود مان بگذریم این جنگ گریه می خواهد.این جنگ، جنگ نور و تاریکی است.آب حیات به پای درخت این جنگ گریه است.امروز باید فرامین رهبری راخوب شنید و به کار بست این جنگ نیازمند به فرمانبر است نه فرمانده،رزمنده است نه مدعی رزمندگی،مطیع محض اوامر ولایت است نه آنانی که اما واگردر رفتارشان موج می زند ودریک کلام مردانی بی مدعا ،نه کسانی که به مدرک تحصیلی خودشان بنازند وبه میز ریاست غرّه شوند و بایدبا مردم باشیم و فرمانبر ولایت تا ان شاا... در این جنگ هم پیروزی بدست آید.

عاشقان ولایت

شهید چمران


چپى ها مى گفتند: جاسوس آمریكاست. براى ناسا كار مى كنه

راستى ها مى گفتند: كمونیسته

هر دو برا كشتنش جایزه گذاشته بودند

ساواك هم یه عده رو فرستاده بود ترورش كنه

یه كم اون طرف تر دنیا ، استادى سر كلاس مى گفت:

من دانشجویى داشتم كه همین اخیراً روى فیزیك پلاسما كار مى كرد

اونقدر خوب کار می کرد که به جای بیست ، بهش نمره بیست و دو دادم

توی جبهه هم که بود ، امام هر چند مدتی می گفت:

بگین چمرانم بیاد ببینمش ، دلم براش تنگ شده

چرا عده ای با ولایت مشکل دارن؟؟ خودمونی میگم


چرا عده ای با ولایت مشکل دارن؟؟ خودمونی میگم

بسم الله الرحمن الرحیم

افرادی  که با ولایت مشکل دارن را می توان به چند گروه تقسیم کرد:سرمایه داران,افراد خواهان ازادی,مردم چشم و گوش بسته

1گروه سرمایه داران مخالف با ولایت:

این گروه شامل سرمایه دارانی می شود که به فکر منافع خودشونن و سیاست ان ها این است که باید سرمایه داران

 حکومت کنن و بچه روستایی ها حق پیشرفت اقتصادی  و علمی و...رو نداشته باشن و به نظر اونا عدالت یعنی همین.

خوب چنین افرادی بایدهم با مواضع و افکار رهبری مخالفت داشته باشن...اینا دوران شاهنشاهی رو دوست دارن(دوست

داشتن جرم نیست,ولی خوابشو ببینن)

ادامه نوشته

** شهدا مدال طلای ولایت مداری را کسب کردند

** شهدا مدال طلای ولایت مداری را کسب کردند
پاسدار کریمی اوج ولایتمداری را شهادت خوانده و عنوان کرد: ولایتمداری مرتبه های گوناگونی دارد که اوج آن شهادت است و شهدای دفاع مقدس با اخلاص خود مدال طلای ولایت مداری را کسب کردند.
وی با بیان این که دشمن در حال حاضر و همچنین در دوران دفاع مقدس از درک بعد اعتقادی رزمندگان ما عاجز بوده، تاکید کرد: دشمن هنوز ما شیعیان ایران اسلامی را نشناخته است. برای ما خیلی مهم نیست که آن ها با چه ادواتی وارد میدان نبرد می شوند، اگر تانک بیاورند ما حسین فهمیده می آوریم.
ادامه نوشته

ولايت پذيري، اجتناب‏ناپذير است

ولايت پذيري، اجتناب‏ناپذير است

به همان اندازه كه در تفكر ديني - اسلامي وجود "ولي الله" و "حجت الله" در زمين و ميان
توده مردم به عنوان رهبر ديني و الهي، مقتدا و اسوه مردم دين دار و ولايت مدار ضرورت
دارد، پذيرش ولايت ولي و رهبري ديني توسط مردم نيز ضروري و اجتناب‏ناپذير است؛
زيرا بنا به تصريح قرآن كريم، انسان‏ها از دو حال خارج نيستند: يا مسلمان ِمؤمن‏اند و تحت
ولايت الهي‏اند، در نتيجه، قرين سعادتمندي و رستگاري حقيقي‏اند و يا فاسق كافرند و تحت
ولايت شيطان و طاغوت مي‏باشند و دچار بدفرجامي و گمراهي‏اند؛ چنان كه در آية الكرسي
آمده است:
خداوند،ولي وسرپرست كساني است كه ايمان آورده‏اند؛ آنهارا ازظلمت‏هابه سوي نوربيرون
مي‏برد. (اما) كساني كه كافر شدند، اولياي آنها طاغوت هستند، كه آنها را از نور به سوي
ظلمت‏ها بيرون مي‏برند؛ آنها اهل آتشند و هميشه در آن خواهند ماند.

قرب الهي، تنها راه دستيابي به ولايت

قرب الهي، تنها راه دستيابي به ولايت

از آنچه گذشت چند مطلب روشن شد: ولايت به تمام و كمال و با همه ابعاد آن، بالاستقلال و بالاصالة از آن ِخدا است؛ ولايت در شعاع محدود يا مطلق به غير خدا قابل انتقال است. اينك بر آنيم چگونگي وصول به قرب الهي و وصال و لقاي محبوب حقيقي را، كه رمز
و راز آفرينش انسان را تشكيل مي‏دهد و نتيجه مطبوع و دلنشين آن "ولايت" است، بيش‏تر
شرح دهيم؛
در حديث مشهور از حضرت امام جعفر صادق (ع) در مصباح الشريعه آمده است:
اَلْعُبُودِيَّةُ جُوْهَرَةٌ كُنْهُهَا الرّبُوبِيَّةَ؛ [14] بندگي خدا و پيمودن صراط قرب به حق، گوهري است كه نهايت آن خداوندگاري يعني قدرت وتوانايي است.
سكوي پرواز انسان به سوي مُلك و ملكوت و رسيدن به قدرت و ولايت و نفوذ در باطن
عالَم غيب و شهود، در گرو "عبدخدا" بودن و خداگونه شدن و او را از سر صدق و اخلاص
بندگي كردن است.
موجودات زنده، اعم از گياه، حيوان و انسان داراي استعدادهايي هستند كه فراهم آمدن
زمينه‏ها و شرايط مساعد، موجب بروز و به فعليت رسيدن نيروها و استعدادها مي‏شود. با به
فعليت رسيدن استعدادها، موجودات واجد چيزي مي‏شوند كه پيش‏تر فاقد آن بودند؛
بدين‏سان، تكاپوي طبيعي همه موجودات زنده براي تحقق بخشيدن به استعدادهاي دروني

معنی ولایت از منظر مرحوم طبرسی

مرحوم طبرسي امين الاسلام، در معناي ولايت مي‏گويد:

ولي از وَلْي، به معناي نزديكي بدون فاصله است، و او


كسي است كه به تدبير امور از ديگري سزاوارتر است.

ولایت و ولایتمداری از دیدگاه شهید مطهری

ولایت و ولایتمداری از دیدگاه شهید مطهری



چکیده

از مـهـم تـریـن اصـول اسـلام ، ((ولایـت )) است . ولایت به معنای پذیرفتن رهبری پیشوای الهـی و نیز اعتقاد به این که امامان معصوم پس از پیامبر اسلام (ص ) از سوی خداوند بر مـردم ولایـت دارنـد. نـظـام سـیـاسـی اسلام و شیوه حکومتی دین بر پایه ولایت است و ملاک مـسـلمـانـی پـس از اطـاعـت از رسـول خـدا(ص ) ولایت پذیری است . بشر برای پیمودن راه سـعـادت چـاره ای جـز تـبـعـیـت و پـیـروی از فرامین راهنمایان الهی ندارد بدین جهت هرگاه مـسلمانان حول محور ولایت جمع شده و تابع بی و چون و چرای ولایت بوده اند پیروزی و سـعادت دنیا و آخرت را کسب نموده اند. هدف اصلی این مقاله بررسی ابعاد، ویژگی ها و شخصیت های الگو در بحث ولایت مداری از دیدگاه شهید مطهری است .

کلید واژه ها: ولایت ، زعامت ، حکومت ، امامت .

مقدمه

بـشـر بـرای پیمودن راه سعادت و گام نهادن در طریق عبودیت و پیشرفت معنوی و رسیدن بـه کـمـالات انـسـانی که مهم ترین هدف خلقت انسان از دیدگاه اسلام است ، همواره محتاج راهنمایان و پیشوایانی بوده تا او را در این راه دست گیرند و راه نمایند تا راه را از چاه بـاز شـنـاسـد، و هم به شیوه درست و هم در کم ترین زمان به هدف نزدیک شود؛ چه عمر آدمـی ظـرفـیـت تـجـربـه هـمـه شـیـوه هـا را نـدارد. بـر ایـن اسـاس خـداونـد متعال از باب رحمت گسترده خویش بر بندگان و لطف بی کرانش بر آنان ، از آغاز خلقت بـشـر، پـیـامـبـران و راهـنـمـایـانـی هـمراه با تعالیم و آموزه های حیات بخش را به سوی بـنـدگـان فـرو فـرستاد که آخرین ، تکمیل کننده راه پیامبران پیشین ، پیامبر بزرگوار اسـلام حـضـرت مـحـمـد مـصـطـفـی (ص ) مـی بـاشـد. در طـول تـاریـخ هر گاه مسلمانان حول محور ولایت جمع شده و تابع بی چون و چرای والایت بـوده انـد، پیروزی بزرگ آفریده و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین نموده اند و بر دشـمـن خود غالب شده اند. این مقاله بر آن است که موضوع ولایت و ولایت مداری را از منظر استاد شهید مطهری بازشناسی و در یک مدل منسجم بررسی و ارائه نمایند.

بررسی مفاهیم

ادامه نوشته

ولایت پذیری و ولایت مداری شیعه

ولایت پذیری و ولایت مداری شیعه

یكی دیگر از انتظارات امام صادق(علیه‎السلام) از شیعیان این است كه نسبت به امامان خویش معرفت و شناخت داشته باشند و بعد از شناخت، با دل و جان، ولایت آنها را بپذیرند و سراپا تسلیم فرامین آن بزرگواران باشند، و آن چنان به ولایت اهل بیت دلبسته باشند كه شادی و خزن خود را، خوشی و ناخوشی و تمام لذائذ و شدائد زندگی را با ولایت و محبت ائمه اطهار(علیهم‎السلام) پیوند زنند.

ادامه نوشته

چیزی دارد تمام می شود و...

بابا میای بریم کوه؟

- چرا بریم کوه بابایی؟

- میخوام ازون جا بلند به خدا بگم:

من پا نمی خوام...

پاهامو بده به بابام،

تا منو راحت بغل کنه.....


اراده معنوی

مجنون سجاده خراب کن

جواب زیبا از کوروش

خدا امتحان میکند ها جدی بگیرین

والا کلا اگر طوری شود...............